Basis P&O voor installatiebedrijven

Waar kunnen we je mee helpen?

Vul hieronder je zoekterm in en we helpen je graag verder.

Sluit dit zoekvenster

1. Met wie ga ik het gesprek voeren?

Bij het voeren van een gesprek is het goed om vooraf te bedenken wie je straks voor je krijgt. Is hij of zij ervaren of net begonnen? Praat hij of zij graag of moet je de woorden eruit trekken? Verwacht je dat hij of zij ontspannen of nerveus is? Gingen vorige gesprekken goed of kan het beter?

Als je elkaar goed kent, heb je waarschijnlijk een stuk minder voorbereiding nodig dan bij iemand met wie het gesprek doorgaans minder soepel verloopt of bij iemand waarbij je jezelf niet echt op je gemak voelt. Maar het helpt altijd als je even de tijd neemt om je voor te bereiden op een gesprek.

Soms zit je met meer mensen in een gesprek, zoals bij een werkoverleg in een team, tijdens een personeelsbijeenkomst of bij een overleg met het managementteam. Het helpt ook dan om goed in beeld te krijgen wie je straks tegenover je krijgt. Denk bijvoorbeeld aan vragen als:

  • Hoe werken deze mensen samen?
  • Heeft iedereen dezelfde informatie?
  • Hoe ging het de vorige keer?